Painiityn Helmi | Talviterveiset kauneushoitolasta
863
post-template-default,single,single-post,postid-863,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Talviterveiset kauneushoitolasta

Miten teidän talvi on sujunut? Omani on mennyt vauhdilla ja olen ollut positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihoni on pysynyt menossa mukana.
Ennen niin kuiva ja näppyläinen ihoni on tänä talvena ollut raikas ja tasainen ja kiristävä tunne on vain silloin tällöin vieraillut ihollani.

Luulen muutoksen johtuneen siitä että olen muuttanut ruokavaliotani ja pitänyt kiinni ihonhoitorutiineistani. Olen raahannut viikonloppureissuille purkit ja purnukat mukanani ja laittanut tuotteet kasvoilleni kiltisti. Kasvoveden käytössä oli viikon tauko koska se loppui enkä saanut aikaiseksi ostaa uutta. Ja sen kyllä huomasi! Ihoa alkoi välittömästi kiristää.

Tässä siis mun joka aamu ja ilta ihonhoitorutiinit.
Aamulla
Vesipesu
Kasvovesi
Tehoseerumi
Silmänympärysvoide
Kasvovoide

Illalla
Kasvojen kaksoispuhdistus, ensin öljyisemmällä tuotteella ja sitten maitomaisella
Kasvovesi
Tehoseerumi
Silmänympärysvoide
Kasvovoide (tai yöksi jätettävä naamio 3 kertaa viikossa)

Lisäksi kuorin ihoni kerran viikossa niin kasvoilta kuin vartalolta. Jos oikein kiristää vartaloa niin kuorin kahtena iltana. Päälle tietysti kosteusvoidetta.
Kasvojen kuorinnan jälkeen käytän naamion kasvoilla ennen perusrutiinejani.

Käytän talviaikaan superkosteuttavia tuotteita ja olen huomannut että epäpuhtaudetkin ovat vähentyneet kun iho on saanut tarpeeksi kosteutta. Tali pääsee nousemaan ihon pintaan ja huolellinen pesu poistaa sitä päivittäin.

Oon myös hoitanut itseäni sisäisesti. Syön päivittäin C-vitamiinia, maitohappobakteereja,D-vitamiinia ja silloin tällöin B-vitamiinia. Iltaisin otan Magnesiumia ja Omega rasvahappoja.

Iho tarvitsee vitamiineja, kivennäis ja hivenaineita uusiutuakseen ja pitääkseen suojamekanisminsa kunnossa. Jos et syö monipuolisesti kasviksia ja lihaa, kannattaa nämä napata purkista.

Vedenjuonti on myös itsellä saanut parannusta kun koko ajan on jano. Sisäisesti vesi kosteuttaa, ulkoisesti taas kuivattaa. Pidetään tämä mielessä kun siellä lämpimässä suihkussa hengaillaan!

Lempi ihonhoitoasiani näin talvella on saunominen. Se rentouttaa mieltä, laskee stressihormonitasoja kehossa ja tasapainottaa sitä kautta myös ihoon vaikuttavia hormoneja. Kostean saunan lämpö avaa ihohuokosia, hiki poistaa kuona-aineita ja vielä kun saunan jälkeen käy hangessa, avannossa tai kylmässä suihkussa, saa myös ihon verenkierron paranemaan. Kun ihon verenkierto paranee, aineenvaihdunta vilkastuu ja ihon uusiutuminen paranee. Joten saunalla on monia terveysvaikutuksia!
Kannattaa kuitenkin muistaa että liian kuumat kuivat löylyt eivät sovi couperosa ihoisille, tai ainakin kannattaa suojata iho pyyhkeellä tai paksulla voiteella.

Poimi säkin tästä vinkkejä omiin rutiineihisi!

Santra

No Comments

Post A Comment